Everglades City - Sarasota - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Everglades City - Sarasota - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Everglades City - Sarasota - Orlando

Door: Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

19 December 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Deze morgen doen we rustig aan. Nadat het ontbijt is geregeld stappen we in de auto voor een rustige rit van Everglades City naar Sarasota, iets naar het noorden. Qua afstand geen lange rit, maar we besluiten om de I75 links te laten liggen en over de wat kleinere wegen dwars door de Everglades te gaan. Dit komt onze reistijd niet ten goede, maar geeft een mooi beeld van hoe de omgeving er nou echt uit ziet. We rijden door een gebied waar nog een aantal van de geschatte 80-100 panters rondlopen die de Everglades nog rijk zijn. Vage hoop, maar uiteraard zijn die beesten niet live te aanschouwen.

Een kleine 2 uur later arriveren we in Fort Myers, een kustplaats aan de Golf van Mexico. Er liggen twee eilanden voor de kust die bereikbaar zijn via 1 tolbrug. Dit zijn Sanibel en Captiva. We gaan de brug over en bekijken de omgeving. Veel mooie zandstranden en aan 1 daarvan staat een Engelse Pub met de naam "The Mucky Duck". Hier nuttigen we de lunch en als alles binnen is aanvaarden we het laatste deel van de reis naar ons onderkomen voor de nacht in Sarasota. Dit deel gebruiken we de I75 omdat het al laat wordt.

Aangekomen in Sarasota checken we in bij ons onderkomen voor de nacht en we begeven ons richting Lido Beach voor een rondje over de boulevard. Alles is tot laat open, dus we kunnen onze gang gaan. Afsluitend nuttigen we een heerlijk diner in een sfeervol Italiaans restaurant (dat is weer eens wat anders dan hamburgers en steaks).

De volgende ochtend worden we fris en fruitig wakker en begeven we ons richting Siesta Key. Hier bevindt zich het #1 zandstrand van de USA en daar moeten we uiteraard even geweest zijn. Het zand is totaal anders dan we in Nederland gewend zijn; namelijk heel fijn wit zand wat ook nog eens niet heet wordt. Uitermate aangenaam dus om op te verblijven. In de loop van de dag rijden we richting Orlando. Hier staat op de planning dat we een bezoek gaan brengen aan het Magic Kingdom en Kennedy Space Center.

Uiteindelijk vinden we een uitvalsbasis voor de komende dagen, aan afslag 55 van de I4; Haines City.

• 19 December 2011 - 15:36

Linda:

Ik zit steeds maar zo jaloers naar die temperaturen te kijken! Zo te lezen hebben jullie het naar je zin en in een prettig tempo voor beide. Geniet er nog van! Groetjes. PS: Moest erg lachen om het ontbijt verhaal... klassieke fout van de Europeaan ;-)

• 19 December 2011 - 21:20

Gea:

Jammer van die panters maar je kan niet alles hebben ;-) klinkt verder als een geweldige trip.
    Groetjes en have fun!

• 20 December 2011 - 09:41

Patricia:

het blijft leuk om julie avontuur te volgen

• 20 December 2011 - 13:37

Nel:

Wat een prachtige reis, het is hier maar behelpen met dat rot weer.
    Geniet er maar van, liefs Nel