Airboating - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Airboating - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Airboating

Door: Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

15 December 2011 | Verenigde Staten, Everglades City

Vandaag een mooie reis achter de rug. Vanmorgen zijn we om 07.30 uur vertrokken vanuit ons geweldige koloniale onderkomen in Key West. Na een eerste stop bij de bakker zijn we rustig aan highway 1 weer afgezakt, oftewel de keys uit. Tot aan Homestead dus een stuk weg wat we al kennen, maar het blijft mooi om te rijden. Vanaf Homestead draaien we de 997 op om die uiteindelijk na een kilometer of 50 te verwisselen voor highway 41. Het is aan deze weg dat onze eerste stop ligt voor vandaag; Shark Valley. Dit is een van de toegangspoorten tot het Everglades National Park, met als voordeel dat er vanaf hier een ritje met de tram kan worden gemaakt. Met Diana in deze toestand een hele zegen..... De totale lengte van de rit is 2 uur en toont wederom de diversiteit aan flora en fauna in het gebied. Halverwege is er een uitkijktoren die een geweldig overzicht geeft van de uitgestrektheid van het gebied. In totaal is het park ongeveer 8.000.000 km2 groot. Bij helder weer kun je vanaf de toren 80 mile ver kijken in iedere richting.

Als de tramrit er op zit rijden we een klein stukje verder voor een heel andere attractie die je zeker gedaan moet hebben als je hier bent; airboating. Met een boot met een hele kleine diepgang en een gigantische propellor achterop schiet je met een geweldig vaart over de ondiepe wateren en dwars door de graslanden. Dit geeft je werkelijk een hele andere kijk op de omgeving. Tijdens de rit zijn we nog even gestalt bij een hammock. Dit is een van de kleine eilandjes in de eindeloze watervlaktes waarop mens en dier een droog heenkomen kunnen vinden. Het eiland wat wij bezochten bevatte een paar paalwoningen en boardwalks zodat men droge voeten kon houden. Enerverend; iets anders kunnen we van deze boottrip niet maken.

Omdat het al bijna donker begint te worden aanvaarden we snel het laatste stuk van de reis naar onze eindbestemming van vandaag. Dat is Everglades City in het noordwesten van het park. Na het avondeten bij Camellia Grill & Dinner (overheerlijke burgers in een soort van strandtent midden in het dorp) begeven we ons naar de motelkamer om het vervolg van de reis te plannen.

• 18 December 2011 - 07:25

Patricia:

klinkt allemaal helemaal geweldig maar ach ook hier is het best leuk hoor wij hebben heerlijke herstbuien en lekker veel regen (ruilen??)

• 18 December 2011 - 19:52

Lars, Dianne & Merel:

Zo hé, dat klinkt goed allemaal! Wij zitten hier in de hagel een beetje jaloers te zijn, klinkt alsof jullie het onwijs naar je zin hebben. Top!

Groetjes uit het verre Woerden...