Key West - Sunset Sailing - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Key West - Sunset Sailing - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Key West - Sunset Sailing

Door: Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

15 December 2011 | Verenigde Staten, Key West

Wat kan het toch heerlijk zijn om rustig wakker te worden en relaxt onder het genot van een kopje koffie aan het zwembad te genieten van de ochtendzon. Al met al dus een hele kalme ochtend voor ons waarbij we ons eerst eens hebben gebogen over het vervolg van de reis. Dat heeft ertoe geleid dat we alvast een hotel hebben geboekt voor morgenavond, in Everglades City.

Na het ochtendritueel zijn we richting het centrum gelopen met als doel een tocht te reserveren met een glass bottom boot. Daar aangekomen bleek echter dat alle afvaarten waren geannuleerd vanwege de wind. Hierdoor zou het rif niet goed zichtbaar zijn. Dan maar een alternatief plan opgevat. In plaats van de zonsondergang te bekijken vanaf de kade maken we een reservering voor een sunset sailing cruise op een ouderwetse schoener. Aangezien deze pas om 16.15 uur vertrekt brengen we nog wat uurtjes door in het centrum en maken we een wandeling langs de oude haven.

Om 16.00 uur is het tijd om aan boord te gaan en het beloofd een mooie reis te worden. De admiraal van de schoenervloot komt aan boord, evenals een bruidspaar. Zodra de uitleg over de zwemvesten en allerhande heeft plaatsgevonden varen we op de motor de haven uit. Eenmaal buitengaats worden de zeilen van deze authentieke eenmaster gehesen. Als we langs een aantal andere zeilschepen varen worden onze kanonnen afgevuurd. Er wordt een mooie show opgevoerd. Nadat we de landpunt passeren komen we in het ruime sop terecht, waardoor de hoeveelheid wind in de zeilen flink toeneemt. Als gevolg daarvan helt onze schoener lekker over en is het af en toe noodzaak om je goed vast te houden.

Tijdens de zonsondergang wordt het bruidspaar in de echt verenigd en drinken we met zijn allen champagne (op 1 iemand na dan). Als de zon in de zee is gezakt aanvaarden we de terugreis naar de haven om te ontschepen en eenmaal aan wal gaan we richting het hotel. 's Avonds maken we nog een wandeling door het centrum om daarna moe maar voldaan onder de wol te kruipen. Morgen vroeg weer op, want het wordt een drukke dag.

• 15 December 2011 - 10:10

Lean:

Wij zijn wel heel benieuwd naar een paar foto's. groetjes

• 15 December 2011 - 21:19

Juut:

Lots of fun in everglades City, wij vermaken ons hier wel in de regen en hagelbuien!! (op mijn fietsie, bedenk me net dat ik jou auto ff had moeten leasen diaan! Dom,dom) hahaha. Groetjessss