Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Magic Kingdom

Door: Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

20 December 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Terug naar de jeugd is het thema voor vandaag, oftewel; Disney World here we come!

Disney World is niet 1 park, maar is echt een wereld van 4 verschillende pretparken met ieder een eigen onderwerp. Wij kiezen er voor om het Magic Kingdom te bezoeken. Handje schudden met Mickey, Donald en alle andere Disney figuren die daar los rondlopen. Na binnenkomst lopen we de Main Street door waarbij we aan het eind een geweldig uitzicht hebben op het kasteel van Assepoester. We slaan rechtsaf richting Tomorrow Land en besluiten het park tegen de klok in te doorlopen. Er zijn een aantal attracties die vandaag moeten worden overgeslagen vanwege de toestand van Diana, maar dat mag de pret niet drukken. Wat al vanaf het begin opvalt is hoe strak alles is geregeld door Disney. Zelfs voor buggies zijn er aparte parkeerplaatsen bij de attracties zodat het geen chaos wordt. Via Tomorrow Land lopen we door naar Fantasy Land waar we onze eerste attracties ook echt bezoeken. Achtereenvolgens zijn dat:
- Snow White's Scary Adventures.
- Peter Pan's Flight.
- it's a small world.

Als we deze 'wilde' ritten achter de rug hebben is het tijd voor de lunch in 'Liberty Tree Tavern', een oud koloniaal huis waar we worden bediend door patriotten uit het Amerika van de revolutie. Heerlijk gegeten, maar het wordt dan toch echt tijd om een plekje te zoeken voor de eerste parade van de dag. Dat is nog lastig zat, want alle 49.000 bezoekers van het park zitten langs de route van zo'n kilometer lengte. Een kleine wachttijd van 30 minuten later trekt een bonte verzameling van allerlei Disney figuren en uitbeeldingen van verhalen aan ons voorbij. Het duurt ongeveer 15 minuten voor de hele optocht voorbij is en iedereen zich weer over het hele park verspreid. Voor ons betekent dat aansluiten in de rij voor een bezoek aan Haunted Mansion. Zoals de naam al doet vermoeden een ritje in een karretje door een spookhuis. Vanaf hier brengt onze tocht ons naar de Jungle Cruise waarbij je op een bootje vaart over diverse rivieren zoals de Nijl, Mekong etcetera. Het blijft verbazingwekkend wat ze allemaal in elkaar zetten en hoe sprekend de zaken af en toe lijken. Helaas blijkt dat Tom Sawyer Island bij het invallen van de schemering sluit, dus dat we dit onderdeel zullen moeten overslaan; jammer, maar het is niet anders. Er staan nog een aantal zaken op de planning voor vandaag. We beginnen de laatste fase van ons bezoek met de attractie Enchanted Tiki Room. Hier wordt een muziekshow opgevoerd door allerlei exotische vogels, planten en totempalen. De deur ernaast is Pirates of the Caribbean. Een boottocht door een Spaans Fort en stadje waarbij Jack Sparrow op zo ongeveer iedere hoek naar voren komt. Wederom mooi gemaakt en het doet denken aan de Fata Morgana in de Efteling.

Er is nog 1 attractie te bezoeken voordat we de Electrical Parade gaan bekijken. Dat is The Many Adventures of Winnie the Pooh. Hierbij maken we een rondrit door het 100 acres bos van Winnie the Pooh en maken we kennis met zijn zoektocht naar honing. Omdat de wachttijd voor deze attractie bijna 50 minuten betrof haasten we ons naar Main Street om de Electrical Parade te bekijken. Wat we hier aantreffen is echt chaos. Alle bezoekers van het park hebben zich zo ongeveer op dit stukje verzameld en er is dan ook lang niet genoeg plek voor iedereen. Medewerkers van Disney proberen iedereen binnen de speciale vakken te dirigeren en alle stoepen vrij te houden, maar dat lijkt onbegonnen werk te zijn. Uiteindelijk gaat het licht uit en trekt er een bonte stoet langs welke geheel verlicht is, inclusief de pakken van de personen / figuren die naast de praalwagens lopen. Ontzettend mooi, zeker zo met het kasteel van Assepoester op de achtergrond. Dat is eveneens weergaloos verlicht. Ook deze parade duurt zo'n 15-20 minuten en dan is het tijd voor datgene waar iedereen op zit te wachten; HET VUURWERK!

Ook deze lange dag (13 uur op zo'n park wandelen is best vermoeiend) komt tot een eind, maar niet voordat er een aantal Minnie Mouse oren zijn aangeschaft voor kleine Mereltje......

• 20 December 2011 - 17:36

Juut:

Heb je niet voor jezelf een paar oortjes Jur? Zal je hartstikke leuk staan! Vermoeiend dagje hoor, en nu ff een dagje niks? X

• 20 December 2011 - 18:56

Pauline:

Jeetje zeg wat doen jullie een hoop ! Maar wat gaaf zeg, ben jaloers hier vanuit Zwaag, lekker genieten ! Liefs, pauline

• 21 December 2011 - 17:15

Mereltje:

Jeeehhhh!!! Die wil ik echt heeeel graag hebben!!!