Black Leopard Camp - game drive - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Black Leopard Camp - game drive - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Black Leopard Camp - game drive

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

29 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Lydenburg

De dames slapen vanmorgen uit, maar ik ben al vroeg uit de veren om samen met gids Rudi wild te spotten. Het wordt een mooie tocht waarbij we een mooie hoeveelheid tegenkomen: rock dassies, gemsbok, kudu, gnoes, impala's, Bush Buck en vele soorten kleurrijke vogels. Halverwege zetten we de wagen op een mooi veld neer om koffie te nuttigen. 100 meter links van ons loopt een groep van ongeveer 50 impala's en 100 meter rechts van ons lopen 8 kudu's. Voor de rest niets dan rust. Ik ken slechtere plekken voor een bak koffie. Even voor 10.00 uur rijden we het kamp weer in. De dames zijn bijna aangekleed, dus we kunnen naar het ontbijt. Ook hier is weer werk van gemaakt......

De middaguren zijn voor Iris een waar feest. Ze mag met het water van het stroompje onder onze tent spelen. Meer is niet nodig. In de middag staat de tweede game drive op het programma. Deze moet iets worden uitgesteld omdat de gecontroleerde brand niet geheel meewerkte. Men verbrand langs de grenzen van het park de vegetatie om een natuurlijke barrière te vormen in het geval van een grote brand. Door deze barrière kan een brand van buiten het park niet naar binnen en vice versa.

Als de brand onder controle is kunnen we om 17.00 uur alsnog beginnen aan de game drive. Omdat het al zo laat is zien we niet al te veel voordat om 17.30 - 17.45 uur de duisternis intreedt. Wel komen we nog twee paar luipaardsporen tegen, gebroederlijk naast elkaar. De dieren zelf zijn echter in geen velde of wegen te bekennen. Vanwege de duisternis gaan we terug naar het kampement. Daar aangekomen is het tijd voor een douche om de stof af te spoelen, gevolgd door wat drankjes en de avondmaaltijd. Zo zit er al weer een dag op in dit mooie land.

• 02 Juni 2014 - 00:39

Gea:

Wat een heerlijk verhaal weer, en zo fijn om te lezen dat jullie alledrie zo lekker genieten!
    Ik zag hier gisteren op een wandeling over 'mijn weg' ik denk een marter oversteken, een zwanenpaar met 5 jongen en veel vogels, op de schoorsteen en daar rondom telkens tortelduiven. Net geen 'big five' ;-)
    Duss wens ik jullie voor het vervolg .... Veel plezier, lekkere drankjes en mooie ontdekkingen met elkaar op deze prachtige reis!

• 02 Juni 2014 - 09:40

Francisca:

Mooie foto's ook allemaal!