Phalaborwa - Mokopane - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Phalaborwa - Mokopane - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Phalaborwa - Mokopane

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

04 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Als we om 08.30 uur hebben ontbeten is het tijd om de Sefapane Lodge te verlaten. Vlakbij zijn een supermarkt en een tankstation, dus met een volle tank en de nodige versnaperingen gaan we op weg naar Mokopane. Aan het begin van de middag draaien we de zandweg van het Kanniedood Guesthouse op. We worden allervriendelijkst ontvangen en kunnen direct onze kamer in. Omdat het puur een overnachting is om de route naar Vaalwater op te delen hoeven we de grote koffers niet uit te pakken.

Op het terrein lopen 2 honden en Iris rent daar een flink deel van de dag achteraan. Aan het eind van de middag begeven we ons naar het terras voor een drankje en een spelletje Yathzee. Rond 18.30 uur wordt er aangegeven dat het diner klaar is. Een eenvoudige doch lekkere en voedzame maaltijd bestaande uit pompoen puree, bonen, rijst en biefstuk. Als toetje een Malvava pudding met custard. Om je vingers bij af te likken. De avond eindigt vroeg voor ons, want morgen gaat de wekker weer vroeg.

• 05 Juni 2014 - 15:18

Francisca: