Phalaborwa - Kruger NP - Relaxen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Phalaborwa - Kruger NP - Relaxen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Phalaborwa - Kruger NP - Relaxen

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

03 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Deze ochtend ga ik alleen op "safari" in het Krugerpark. De dames hebben een relax ochtend. Om 06.30 uur rijd ik het park binnen en neem de eerste de beste afslag naar links, de S131 op en weg van het asfalt. Het is een mooi gezicht om de zon op te zien komen over de vegetatie hier. Snel wat foto's dus maar.

Na een klein half uurtje over de gravel road te hebben gereden stuur ik de bolide rechtsaf. Hier loopt een weg die meer lijkt op een oud karrenspoor. Diepe geulen voor de wielen aan weerszijden en in het midden hoge grassen die de onderkant van de auto schoonhouden. Gedurende 7 kilometer hobbel ik voort en uiteindelijk kom ik weer op de hoofdweg naar Letaba Camp. Ik besluit deze weg te volgen met her en der een korte loop over een onverharde weg. Bij de laatste loop stuit ik op een berg nijlpaarden die liggen te zonnebaden in het gezelschap van een krokodil.

Net voor Letaba sla ik linksaf de HI-6 op om deze na de brug over de Letaba rivier rechtsaf weer te verlaten. Aan het eind van deze weg ligt de Engelhard dam met een hooggelegen uitkijkpunt over het park. Naast het uitzicht over de weidse vlakten is het hier ook genieten van 3 giraffen die zich ongestoord te goed staan te doen aan de vegetatie. Om op tijd voor de lunch terug te kunnen zijn bij de dames keer ik om en volg de weg terug. Als ik de rivier weer over ben ga ik naar rechts de S47 op. Deze onverharde weg volgt voor een groot deel de rivier en dat is te merken aan de overvloed in wild.

Net voor ik aan het eind van de S47 het asfalt weer wil opdraaien moet ik door een drooggevallen riviertje heen. Dat wordt wat lastig, want midden op het pad staat een buffel zijn dorst te lessen bij een plas en hij ziet er niet uit of hij van plan is aan de kant te gaan. Na een kleine 5 minuten is hij het zat en verdwijnt in de bossages. Eenmaal op het asfalt is het nog 32 kilometer naar de uitgang en die leg ik in rap tempo af.

De "vangst" van vandaag: impala, kudu, Bush Buck, dik dik, giraffe, nijlpaard, krokodil, olifant, buffel, bavianen, parelhoenders en heel veel andere soorten vogels.

Aangekomen bij de lodge zitten de dames al te wachten. Snel de zwemkleding aan en naar het zwembad. Een lekkere verkoelende duik in het bad wat we verder voor ons alleen hebben. Als lunch bestellen we wat tosti's met een cappuccino. De rest van de middag vermaken we ons in en rond het bad.

Aan het eind van de dag maken Iris en papa een mooie wandeling langs de vijvers op het resort. Op de terugweg lopen we via ons huisje om mama op te halen voor het diner en de afsluiting van de dag.

  • 05 Juni 2014 - 15:17

    Francisca:

    32 km in rap tempo in Kruger...!? Geen stingers gezien?
    Wij zagen ze toen wel een keer, reden in een kolonne van 5 auto's allemaal iets te hard want wilden voor sluitingstijd bij de gate zijn...
    Klinkt goed om dat zwembad voor jezelf te hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana, Jørgen & Iris

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2416
Totaal aantal bezoekers 38143

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Zuid Afrika

11 December 2011 - 26 December 2011

Rondreis Florida

31 Oktober 2009 - 26 November 2009

Costa Rica

04 Oktober 2007 - 30 Oktober 2007

India

Landen bezocht: