Black Leopard Camp - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Black Leopard Camp - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Black Leopard Camp

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

28 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Lydenburg

Koffers inpakken, ontbijten, afrekenen en in de auto. Dat is het stramien deze morgen. Om 10.45 uur rijden we weg bij de Umbabha lodge en na een korte tank- en boodschappenstop draaien we linksaf de R536 op richting Sabie om vandaar de R37 richting Lydenburg te volgen. Het is wederom een schitterende route die zich door de bergen slingert. Hoofdbestanddelen zijn hier bosbouw en bananenteelt.

Na een klein uur rijden komen we aan op het hoogste punt van de pas op 2150 meter boven zeeniveau. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Net voor ons verzamelpunt komen we nog een grote groep apen tegen op de weg; hilariteit alom! Even later draaien we de onverharde opgang naar het Oppi-Berg restaurant op waar we zullen worden opgehaald door iemand van het Black Leopard Camp. We parkeren de auto en bestellen koffie. Op dat moment komt onze gids aanrijden.

Na het overbrengen van de koffers en andere benodigdheden stappen we in om het park in te gaan. Het Black Leopard Camp is 6000 hectare groot en herbergt een behoorlijke diversiteit aan dieren. Van de "big five" tref je hier echter alleen de luipaard aan, maar daarvan zouden er dan ook ongeveer 8 moeten zitten. Best veel op zo'n kleine oppervlakte. Nadat het hangslot van het hek is geopend rijden we het park in. Over de komende 10 kilometer zullen we een uur doen; en dat is als we geen wild tegenkomen. De wegen zijn dan ook niet meer dan oude karrensporen met flinke rotsblokken er op. We worden achterin dan ook flink heen en weer geschud. Als we een half uur onderweg zijn gaan Diana en Iris dan ook voorin bij de chauffeur zitten. Omdat we onderweg toch wel het nodige wild tegenkomen doen we er ruim anderhalf uur over om bij het kampement te komen. Daar worden we opgewacht met een drankje; altijd goed.

We zijn de enige gasten en hebben de staf van zeven personen geheel tot onze beschikking. Wat een luxe. Ons onderkomen is een luxe tent op een verhoogd platform. Voorlangs stroomt een klein riviertje en verder horen we niets. De tent is van alle gemakken voorzien en we hebben niet alleen een douche binnen, maar ook buiten evenals een buitenbad. Voor de tent staat een champagnekoeler met een grote fles champagne. Namens de staf voor ons vijfjarig huwelijksjubileum. Heerlijk.

Rond de klok van zes uur begeven we ons naar de grote tent waar een barretje is en het diner plaats vindt. Hier hebben we uitgebreid kennis gemaakt met de staf en aansluitend met zijn allen uitmuntend gegeten. Als we om 21.00 uur richting onze tent lopen is het pikdonker en de Melkweg is perfect zichtbaar aan een heldere sterrenhemel. Wat een mooie manier om deze dag te eindigen.

• 30 Mei 2014 - 11:26

Francisca:

Het genieten spat er vanaf!
    Ook van mij nog een keer gefeliciteerd!

• 30 Mei 2014 - 17:51

Cees En Rinus Bakkum:

Allereerst nog gefeliciteerd met het eerste lustrum van jullie huwelijk.Diana nog bedankt voor je leuke kaart.geweldig wat jullie allemaal meemaken en Jurgen fantastiese reis verslagen er is een schrijver aan je verloren gegaan.Genoet er maar lekker van schattige foto,s van Iris groetjes Cees en Rinus doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii