Blyde River Canyon & de Panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Blyde River Canyon & de Panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Blyde River Canyon & de Panorama route

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

27 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Voor vandaag hadden we een mooie route uitgestippeld. Vanaf ons onderkomen is het ongeveer anderhalf uur rijden over de panorama route naar de Blyde River Canyon. De op twee na grootste Canyon ter wereld. Voordat we Hazyview uitrijden worden we echter aangehouden. Een boete voor het negeren van een stopbord. Op de terugweg nog even gecontroleerd, maar er stond echt geen stopbord of beschrijving op het wegdek. Keihard genaaid dus. Terug naar de route die ons langs diverse uitzichtpunten met illustere namen als "the Pinnacle" & "God's Window" voert. Werkelijk schitterende uitzichten over een fenomenaal landschap. Bij het bezoekerscentrum kun je een korte wandeling maken naar de potholes. Hier perst de rivier zich door een vernauwing in het gesteente en op diverse niveaus ontstaan er daardoor bassins, de zogenaamde potholes.

De laatste stop op onze route van vandaag was bij de drie rondawels. Dit zijn drie grote rotsformaties met begroeiing bovenop waardoor ze op de traditionele Zuid Afrikaanse onderkomens lijken, de rondawels.

We kwamen weer laat terug bij Umbhaba. Snel de spullen uit de auto, een drankje en naar het restaurant. De chef had voor Iris een apart menu gemaakt. Onze eigen maaltijden waren weer subliem en werden besloten met een crêpe Suzette. Heerlijk! Ook Iris wilde een "koekebakke", maar dan zonder alcohol......

Nog even nagenieten op ons balkon en morgen weer bijtijds op om de koffers te pakken.

• 27 Mei 2014 - 23:20

Diana ☆:

Lekker dan zo'n eikel die misbruikt maakt van zijn functie!
    Gelukkig heeft de reis een hoop goed gemaakt,en Iris gaat ook goed zo te lezen ;)
    Stuur even wat mooie foto's door,kunnen meegenieten..lol

• 27 Mei 2014 - 23:33

Francisca:

Klinkt goed! Fijne rit naar BLC voor morgen!

• 27 Mei 2014 - 23:52

Linda:

kon die agent ook lekker uit eten :-)

• 28 Mei 2014 - 07:00

Arianne:

Wat fijn dat jullie zo genieten !
    En ook met Iris gaat alles goed !
    Lekker genieten hoor !!!

• 28 Mei 2014 - 22:41

Gea:

Wat een leuke verhalen allemaal, heerlijk dat jullie alledrie zo genieten van de reis! Ik hoop snel ook wat mooie foto's te mogen zien.
    En ja, die politieagenten ... wij hadden dat ook regelmatig dat ze ons 'onopvallend' volgden ... gewoon pech gehad, ze staan erom bekend 'toeristentikkertje' als favo tijdverdrijf te hebben.
    Groetjes!