Van Kumily naar Mettupalayam - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Van Kumily naar Mettupalayam - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Van Kumily naar Mettupalayam

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

23 Oktober 2007 | India, New Delhi

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen en heerlijk ontbeten op ons balkon met uitzicht op de vrije natuur. Na afscheid te hebben genomen van onze gastheer/vrouw zijn we rond 10.30 uur vertrokken bestemming Mettupalayam. De zon schijnt volop. Vandaag gaan we met de taxi via de kleine wegen dwars door de bergen. De rit zou zo'n 5 à 6 uur duren. De eerste uren rijden we lekker door en worden onderweg steeds gewezen op bloemen, diverse kruiden etc. Erg leuk allemaal. Zo tegen de middag begon het weer te betrekken en reden we door de eerste theeplantages. Jammer dat we niet zo ver konden kijken door de vele mist en hevige regenval. Dat duurde gelukkig niet al te lang en door de middag heen hebben we ontzettend veel gezien. We zijn 's middags gestopt in Munnar om wat te eten en rond 15.45 uur doorgereden. De verdere reis zou nog zo'n 3 uur duren....

Later op de middag hebben we nog redelijk wat apen gespot en een paar hele leuke foto's kunnen nemen. Inmiddels was het rond 18.00 uur en werd het al wel wat donker, we vroegen nog maar eens hoe lang we nog zouden rijden
-> nog 2 uur....

Uiteindelijk stapten we ons hotel in Mettupalayam om 21.45 uur binnen.... We hebben 11 uur in de taxi gezeten in plaats van de 6 die het zou duren!
Lange maar leuke reisdag.

De volgende morgen wilden we met de Blue Mountain Train naar Ooty. Om zeker te zijn dat we meekonden moesten we op tijd bij het loket zijn om een ticket te kopen. Het loket zou de volgende morgen om 05.30 uur opengaan. De wekker was derhalve gezet op 04.45 uur.

• 25 Oktober 2007 - 19:00

De Dyk: