Moesson - Reisverslag uit Kumily, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Moesson - Reisverslag uit Kumily, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Moesson

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

20 Oktober 2007 | India, Kumily

Vrijdag is de reisdag. Wederom een vroege wekker (04.45 uur) want de bus vertrekt al om 06.00 uur naar Kumily. Een rit van ruim 5 uur en dat alleen om in het Periyar Wildlife Sanctuary op tijgerjacht te gaan. Na aankomst in Kumily weinig anders gedaan dan een beetje relaxen, want het was weer een zware busrit. Hij duurde dan wel 5 uur, maar in totaal hebben we maar 220 kilometer afgelegd. Dat geeft een beetje aan hoe de wegen er bij liggen.

Zaterdag 05.30 uur - iedereen inladen in de jeep voor een volle dag safari. Deze bestaat uit drie delen:
1 - Jeepsafari;
2 - Hiking;
3 - Bootsafari.

De ochtend begint voortvarend en al is het op grote afstand, de eerste bisons, herten en apen worden gespot. Tijdens een stop voor het fotograferen van een kameleon wordt iedereen besprongen door bloedzuigers...... de eerste voortekenen!
Op zich niet zo'n probleem. Iedereen ontdaan van de beestjes rijden we verder om uiteindelijk bij een mooie plek aan het water het ontbijt te nuttigen. We waren ondertussen al weer 2.5 uur onderweg. Opeens een ijselijke gil. Diana heeft nog een bloedzuiger ontdekt die zich onder haar kleren op haar knie had genesteld. Hij zat daar al even, want hij was behoorlijk. Toch maar even een algehele controle. Kleren uit! Ook bij mij een mooie gast gevonden en verwijderd.

Na de lunch is het dan tijd om aan het hiking gedeelte te beginnen. Het begint dan al zachtjes te regenen en dat is precies het weer voor.......BLOEDZUIGERS!
Als we goed en wel 1.5 uur op weg zijn door de graslanden regent het ondertussen pijpestelen en is iedereen om de haverklap bezig met het verwijderen van ongenode gasten. Iedereen is het dan ook behoorlijk beu en op de koop toe drijfnat tot op het bot. De terugtocht naar de hut wordt aanvaard om aan te schuiven bij een klein kampvuur. Unaniem wordt besloten om het middagprogramma te laten varen. Iedereen wil zo snel mogelijk terug naar zijn / haar onderkomen voor een douche en droge kleren. Op de terugweg zien we nog olifanten, dat dan nog wel.

Het blijkt dat we pech hebben. Normaal gesproken hoort het in dit gebied al lang en breed droog te zijn, maar uiteraard pakken wij het staartje van een uitlopend moessonseizoen mee. Niets aan te doen, maar de tijgerjacht valt op deze manier compleet in het water. Vanavond dan maar lekker dineren en morgen op weg naar de Mettalupayam waar we dan overmorgen de romantische treinreis naar Ooty kunnen maken. Deze trein legt 46 kilometer bergop af en doet daar maar liefst 5 uur over. Een schitterend traject met geweldige panorama's.... Althans; dat zijn de voorspellingen. We will see!

• 20 Oktober 2007 - 14:47

Linda:

Ik schrijf net nog een mailtje dat het zo GEWELDIG klinkt allemaal.. Nou..eh...geef dit portie maar aan fikkie..;-)
    BAH BAH BAH zeg..!!

• 20 Oktober 2007 - 15:03

Cees En Rinus:

Hallo vakantie gangers,
    Ben nu ook thuis dus kan jullie nu ook volgen heel wat lijkt me wel intressant.Toch een hele ervaring.geniet er maar van nu het nog kan Groetjes veel liefs Cees en Rinus

• 20 Oktober 2007 - 16:07

Karin:

ieuw!!!!!!!!!datmeen je niet!!!!!!!!bloedzuigers!!!!!!Yagh....en weer aldoor vroeg je bed uit..jullie hebben toch vakantie??????????hihihihihi succes verder!!!

• 20 Oktober 2007 - 17:28

De Dyk:

in artis heb je ook tygers ja ja

• 21 Oktober 2007 - 10:35

Hilde:

Grappig, reis en ervaringen inclusief de sappige bloedzuigers in Periyar zijn vrijwel identiek aan mijn reis van 12 jaar geleden. Het lezen van jullie leuke verslagen brengt heel veel dierbare herinneringen terug (behalve dan aan die smerige zuigers). Nog heel veel plezier daar, geniet en denk nog maar niet aan ons landje; alhoewel, er kan hier ook gelachen worden om bijv. Rita die inmiddels haar eigen partij/beweging: Trots op Nederland (T.O.N.)) heeft gelanceerd. Wat dat betreft vraag je je af in welk land de verwondering groter is. Doeg