Dutch History - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Dutch History - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Dutch History

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

18 Oktober 2007 | India, New Delhi

Nadat we vanmorgen weer hebben aangemeerd met de houseboat zijn we direct naar het busstation van Alleppey gegaan. Ook hier zat het ons weer prima mee, want we hadden ons achterste net op de bank gepland en de bus vertrok alweer voor een rit van 2.5 uur naar Cochin. Dit plaatsje heeft sterke Nederlandse invloeden zoals een flink aantal Nederlandse gebouwen uit de 17e/18e eeuw, een Nederlands kerkhof etc. Hartstikke leuk om lekker doorheen te slenteren (in het bijzonder de Joodse wijk) en het nodige aan te schaffen uiteraard want dat hoort er ook bij.

Aangezien Cochin aan het water is gelegen is er hier ook een levendige vishandel en dat komt tot uiting in de Chinese visnetten. Deze visnetten duiden er op dat er al in 1300 - 1350 handel werd gedreven met China. De netten zijn een zeer complexe constructie met contragewichten van ruim 75 kilo stuk. De netten moeten met 4 man worden bediend en uiteraard mochten wij meehelpen. Zwaar werk, zeker als je bedenkt dat men dit 200 tot 250 keer per dag doet!!!

Al met al is Cochin een zeer aangename stek om te verblijven en doorheen te wandelen.

Morgen wordt het wederom vroeg opstaan. Om 05.00 uur staat de taxi voor om ons naar het busstation te brengen voor een rit van 6 uur naar het Periyar Wildlife Sanctuary -> We gaan op tijgerjacht!!!!!!