Een kleine teleurstelling - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Een kleine teleurstelling - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Een kleine teleurstelling

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

15 Oktober 2007 | India, New Delhi

In de loop van de ochtend de trein genomen vanuit Kanyakumari naar Thiruvananthapuram alwaar we tegen 13.00 uur arriveren. Met een tuctuc een zeer budget guesthouse uitgezocht. Erg basic in dit geval, want de lizzards kropen over de muur en het bed en sanitair waren niet om over naar huis te schrijven. Niet getreurd, dat hoort nou eenmaal bij het reizen! De rest van de middag hebben we besteed aan het uitpluizen van het verder zwaar teleurstellende stadje. Eén erg mooie tempel, maar daar mochten wij als niet Hindoe niet in. Een beetje door de deur gekeken om een indruk te krijgen en wat foto's van de buitenkant gemaakt.

Zondag de 14e hebben we een dag een taxi gehuurd om naar een paleis 60 kilometer buiten Trivandrum te gaan. Dit paleis - genaamd Padmanabhapuram Palace - is het mooiste voorbeeld van een houten bouwwerk met de typische houtsnijkunst uit Kerala. Het paleis is ruim 2000 jaar oud en zeer indrukwekkend! Bij het huren van de taxi was door ons aangegeven dat we hierheen wilden en vervolgens de rest van de dag door het achterland wilden toeren. Nadat we bij een waterval waren geweest wilde de chauffeur opeens meer geld om door te rijden. Reden om te stoppen en ons bij het hotel af te laten zetten. Omdat het stadje verder niets uitstraalde hebben we direct uitgecheckt en de trein gepakt naar Varkala, de eerste echte strandlocatie. Op het station nog wat gegeten op de typisch Indiase manier; met de rechterhand.

• 16 Oktober 2007 - 15:48

Tineke:

ZIET ER ALLEMAAL GOED UIT MAAR JURGEN IS JE SCHEERAPPARAAT THUIS GEBLEVEN JE HEBT AL EEN AARDIG BAARDJE