Where the waters meet - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Where the waters meet - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Where the waters meet

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

12 Oktober 2007 | India, New Delhi

Vrijdag 12 oktober 06.30 uur: Last stop of the train -> Kanyakumari, het zuidelijkste puntje van India en we zijn er! Dit is dus waar er 3 grote wateren bij elkaar komen:
1 - Golf van Bengalen
2 - Indische Oceaan
3 - Arabische zee

Hier gaan we op zoek naar een aantal dingen. Als eerste pakken we een boot naar een rotsblok 400 meter buiten de kust. Hier is een tempeltje gebouwd omdat er iemand in 1800 en een beetje een drietal dagen heeft zitten mediteren alvorens hij naar een congres afreisde. Vervolgens weer terug in het bootje en naar het volgende rotsblok met daarop een 40 meter hoog standbeeld. Niet al te indrukwekkend, dus na de klim naar de top snel weer naar beneden voor de terugreis naar het vaste land.

We konden allebei wel wat eten gebruiken, dus de lunch bestond vandaag uit Naan, Chicken Tikka en fried rice. Uitstekend gegeten en vervolgens weer aan de wandel. Als eerste stop een tempel aan het water waar we met een rugzak niet in kwamen. Omdat daar de waardevolle spullen in zitten hebben we deze niet uit handen gegeven en de tempel dus maar overgeslagen.

Een historische plek in dit dorp is het Gandhi memorial. In dit gebouw is een deel van zijn as opgeslagen geweest voordat het over zee is uitgestrooid.

Next stop: internetcafé...... in dit geval een erg mooie benaming voor een houten tafel met een pentium II machine ergens achteraf in een klein smoezelig stalletje langs een doorgaande weg....

Dat was het wel voor vandaag. We gaan aan de borrel en morgen met de trein naar Thiruvananthapuram.

En ja; we zijn de bedelaars een beetje zat aan het worden! We worden steeds beter in het negeren..........

• 12 Oktober 2007 - 17:44

Gea:

Oh wat leuk om te lezen allemaal, ik word jaloers! Ben benieuwd of jullie de Ghandi memorial nog hebben bezocht. Mooie foto's ook, vraagt om meer.

Veel reisplezier de komende weken ;-)

• 12 Oktober 2007 - 19:30

Bob, Jolanda & Bart:

Leuke verhalen en mooie foto's. Zie en lees dat jullie het naar de zin hebben. Veel plezier verder en we houden alles lekker bij zo.

Groetjes