Tempel complex - Reisverslag uit Trichy, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Tempel complex - Reisverslag uit Trichy, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Tempel complex

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

12 Oktober 2007 | India, Trichy

Het programma bestond vandaag voornamelijk uit het bezoek van een groot tempel complex met de naam SRI RANGANATHASWAMY. De omtrek van het complex was ongeveer 3 * 3 km en bestaat uit een zevental muren, waarvan alleen de eerste 5 door niet hindoes bezocht kunnen worden. Binnen de 6e en 7e muur liggen enige artifacten die alleen voor hindoes bestemd zijn, een soort van heiligdom dus. Onze rondleiding met een privégids begon met het openen van een apart hek om de muur te beklimmen. Vanaf deze muur konden we schitterende overzichtsfoto's nemen. Het complex omvatte een aantal subtempels met ieder een ander doel. Tevens was er een apart gebouw met de deur naar het Nirvana. Deze deur gaat maar 10 dagen per jaar open en tijdens deze periode passeren ongeveer 200.000 mensen de deur. Op deze manier hoopt men uiteindelijk naar het paradijs te gaan. Buiten de reguliere tempels met bonte kleurschakeringen die je overal aantreft is er op dit terrein ook een compleet witte tempel. De witte kleur symboliseert de puurheid.

In de middag hebben we over de bazaar gezworven en ergens een masala dosai geprobeerd. Dit is een soort van pannekoek met daarin gekookte aardappels. Verder krijg je daar allerlei sausjes bij. Heerlijk!

Na al deze bezigheden - het lijkt niet veel maar is best inspannend - zijn we teruggegaan naar het hotel om ons voor te bereiden op het vervolg van de reis; als het tenminste zou gaan lukken want we staan op de wachtlijst :-)

Uiteindelijk waren we om 21.30 uur op het station en bleek dat het geen probleem was om met de nachttrein mee te kunnen. De geplande vertrektijd van 22.4 0 uur werd uiteindelijk 23.10 uur, maar dat mocht de pret niet drukken. Eénmaal aan boord maar gelijk onze plek opgezocht en het bed vast opgemaakt. Het moet gezegd; "zelfs de bedden in de TransSiberië Express waren ruimer".

Verwachte aankomsttijd Kanyakumari is 06.30 uur..............

• 12 Oktober 2007 - 17:02

Dion :

zo diana en jur heele grote tempel mooi dion

• 12 Oktober 2007 - 19:12

Linda:

Wow!! Wat een complex zeg!! Maar probeer die naam eens drie keer achter elkaar snel uit te speken.. lol!!

Super leuk om jullie dag tot dag verslagen te lezen (enne..vergeet niet af een toe ook een dagje aan een zwembad te hangen ;-)

• 12 Oktober 2007 - 21:00

Karin En Karel :

hi babes!!!
    wat onwijs gaaf om te lezen!!!maar wel zeeeeeeeeeeeeeer vermoeiend zo voor een vakantie!!!vakantie is voor mij juist helemaal nix doen!!!maar in dit werelddeel kan dit niet ..snap ik ook ....maar ga zo door..hou ons vooral op de hoogte!!!
    LATER!!!!!!!!!!!!xxx karin en de rest