Alkmaar - Johannesburg - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Alkmaar - Johannesburg - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Alkmaar - Johannesburg

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

23 Mei 2014 | Nederland, Alkmaar

Het is 05.15 uur als de wekker gaat. Vandaag is de grote dag. We gaan lekker op vakantie en het is voor Iris de allereerste keer dat ze gaat vliegen. Gelijk ook maar 10,5 uur; we zijn benieuwd hoe het gaat maar prima voorbereidt.

Rond 07.30 uur arriveren we bij de incheckbalie. Koffer 1 is geen probleem, maar koffer 2 is toch een kleine 2 kilo te zwaar. Kwestie van wat herverdelen zodat alles binnen de limiet per koffer valt. Na de paspoortcontrole eerst een bak koffie voordat we de eerste echte tussenstop van de dag maken; kids forest op Schiphol. Een verzameling glijbanen en houten huizen waar Iris zich prima vermaakt tot we naar de gate moeten.

Het boardingproces loopt soepel en we vertrekken prima op tijd. Gespannen wachten we af, maar Iris vindt het geweldig. Al snel hangen we hoog in de wolken en na de lunch wordt er her en der wat geslapen / gedoezeld. Als we zo'n 5 à 5,5 uur onderweg zijn is het tijd om vrienden te maken en hard door de cabine heen en weer te rennen. Een beetje beweging kan geen kwaad.

Al met al hebben we een zeer voorspoedige en rustige vlucht. We landen dan ook mooi op schema en nadat we onze paspoorten van de benodigde stempels hebben laten voorzien gaan we de koffers ophalen. Ook dit proces verloopt erg soepel en we kunnen dus op zoek naar onze chauffeur. Het bordje de naam zoals omhoog gehouden lijkt genoeg op die van ons. Instappen dus en wegwezen. Na een kleine 15 minuten zijn we bij het Sunrock guesthouse. Een laatste drankje en dan genieten van een welverdiende nachtrust na deze lange dag.

• 26 Mei 2014 - 11:14

Francisca:

Wow maar 2 koffers! Madeleine heeft vanaf dat ze een eigen stoel had ook een eigen koffer gehad.
    En top dat ze het zo goed gedaan heeft tijdens de vlucht!