Standplaats Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Standplaats Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Standplaats Mysore

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

25 Oktober 2007 | India, Mysore

Zo, Mysore bereikt en omdat er hier in de omgeving veel te doen is besluiten we om hier ons "kamp" op te slaan. Hiervandaan zullen we dan wat dagtochten ondernemen, nadat we eerst de stad hebben verkend.

De eerste ochtend dus lekker uitgeslapen, ontbeten en de stad in. We slapen recht tegenover het paleis, dus dat wordt de eerste stop. Omdat de ingang precies aan de andere kant is moeten we er omheen lopen, maar dat is ook wel weer eens lekker. Aan de oostkant aangekomen zien we dat er ook een poort is en we besluiten om daar eens te gaan kijken. Het blijkt het gedeelte te zijn waar de olifanten worden gestald en eigenlijk is het niet toegankelijk. Een vriendelijke glimlach, een goed woord en een euromunt doen echter wonderen in dit land. We mogen van de wacht naar binnen om wat foto's te maken. Het eerste hoogtepunt van de dag is binnen!

Omdat we hiervandaan niet verder de paleisgronden in mogen moeten we toch verder lopen naar de hoofdingang. Daar blijkt dat we de fotocamera af moeten geven omdat fotograferen binnen niet is toegestaan. Dat gaat ons te ver en we besluiten om het paleis over te slaan en later terug te gaan zonder camera.

De volgende stop is de "fruit and vegetable market". Een geweldige kleurrijke kakofonie van smalle straatjes en overvolle stalletjes. Geweldig om doorheen te lopen en te zien wat er allemaal wordt aangeboden. Echt ongelooflijk. De geuren en kleuren die je je bij India voorstelt komen hier naar voren.

Na de markt hebben we vooral lekker door de stad geslenterd en aan het eind van de dag een drankje genuttigd.

De volgende ochtend stond vooral in het teken van het regelen van wat dingen. En wat dingen regelen betekent in India betekent over het algemeen dat je veel tijd kwijt bent. Zo ook deze morgen. Als eerste stop zijn we naar een plaatselijke reisagent geweest om een dagtoer voor de donderdag te regelen. Deze stop viel qua tijd op zich mee. De tijd ging zitten in het maken van een reservering voor de trein. Omdat zaterdag onze reisdag naar Bangalore wordt is het verstandig om de plaatsen in de trein vast te reserveren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en op de Indiase manier heeft dit tot gevolg dat we rond lunchtijd onze zaken op orde hebben. Het middag programma bestond zoals besloten uit het bezoeken van het paleis. Een imposant gebouw met op het terrein diverse tempels die ook weer bezocht kunnen worden. Uiteraard hebben we de gebruikelijke rondleiding op blote voeten gemaakt en zijn we aan het eind van de middag na een verlate lunch teruggegaan naar het hotel.

Aan het begin van de avond hebben we foto's van het paleis gemaakt. Als het donker is wordt deze namelijk uitverlicht en dat levert mooie plaatjes op. Omdat de paleisgronden dicht zijn moeten de foto's van buiten het hek worden genomen, maar ook hier doen een vriendelijk woord en - in dit geval - wat Rupees wonderen. Het hek ging even open en we mochten wat foto's schieten.

Als afsluiting van de dag zijn we naar de bar van het hotel gegaan om een biertje te doen.

• 25 Oktober 2007 - 14:37

Cee En Rinus:

Hallo Diana en Jurgen,
    Heel indrukwekkend allemaal wat een belevenis.Het is ook zo,n verschil van cultuur maar dat van die dollar geven ken ik dat is wel internationaal geniet er maar lekker van en tot mails maar weer.Liefs van Cees en Rinus.Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 25 Oktober 2007 - 19:09

De Dyk:

lekker biertje ja hoorrrrrrrrrrrr

• 25 Oktober 2007 - 19:59

Patries:

als je trix tegen komt doe haar dan de groeten van mij dat zal ze wel leuk vinden denk ik