Phabeni Gate - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Phabeni Gate - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Phabeni Gate

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

25 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Een rustige start, zo valt vandaag wel te typeren. We melden ons rond 09.30 uur pas aan het ontbijt. Het buffet was prima en we genieten met volle teugen. Het uitzicht vanaf de veranda is fenomenaal.

Als we eindelijk klaar zijn is het tijd om wat boodschappen te doen. Op twee minuten rijden ligt het dorp Hazyview met een zeer uitgebreid winkelcentrum. We slaan genoeg water en andere zaken in en gaan terug naar ons onderkomen. Als we daar alles hebben weggebracht maken we ons klaar voor het middagprogramma.

Rond 13.30 uur rijden we door Phabeni gate, één van de Zuidwestelijke toegangen tot het Kruger Park. Het tijdstip is dan wel niet ideaal om wild te spotten, maar al na een paar minuten kunnen we stoppen om de eerste olifanten van de dag te bekijken en fotograferen. Bij de eerste afslag gaan we naar links de S3 op. Deze gaat ons voor een groot deel langs de rivier leiden. Ook hier zien we olifanten en even later staan er twee parmante giraffen op de weg. Opnieuw tijd voor een fotomoment dus. De rit over deze kromming van de S3 neemt ruim 2,5 uur in beslag. Er is genoeg te zien, voornamelijk impala's en kudu's. Tevens zien we een verdwaalde schildpad over de weg lopen en steekt er een groep apen de weg over richting het water. Aan het eind komen we weer uit bij de doorgaande weg en slaan we rechtsaf richting de uitgang. Ook op dit stuk zien we nog het benodigde wild; zebra's, gnoes, buffels en een nijlpaard. Al met al geen slechte score voor de eerste paar uur in Kruger. Twee van de "Big Five" gespot en vooral genoten van een adembenemend mooie omgeving.

De avond staat vooral synoniem aan eten en relaxen, heerlijk genieten dus!

• 26 Mei 2014 - 20:10

Francisca:

De olifanten heeft Iris dus al gespot, leuk! Kwam vast door haar shirt!