De toerist als bezienswaardigheid - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu De toerist als bezienswaardigheid - Reisverslag uit New Delhi, India van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

De toerist als bezienswaardigheid

Door: Jørgen

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

06 Oktober 2007 | India, New Delhi

Vandaag zijn we naar Georgetown gegaan, een van de wijken van Chennai. Chennai heeft niet een echt centrum maar is meer een samensmelting van een aantal districten met ieder zijn eigen centrum. De eerste stop in Georgetown was het fort. Hier zetelt het districtsbestuur van Tamil Nadu, de provincie waar we ons momenteel bevinden. Al met al een redelijk vervallen militair bolwerk waar je niet al te lang wilt blijven hangen.

Next Stop! Georgetown centrum. Een wirwar van smalle straatjes die helemaal ramvol staan met aan beide kanten stands (en kleedjes) met verkopers en hun waar. Als je denkt dat je het daarmee hebt gehad dan kun je het wel vergeten. Op straat is het een nog grotere chaos als in het centrum van Egmore, de wijk waar ons hotel ligt. Het aantal ossenwagens is niet te tellen en de opstoppingen zijn derhalve ontelbaar. Een goede impressie dus van het straatleven in een Indiase stad. Het aantal bedelaars - en vooral de armoe in zijn algemeenheid - grijpt je hier toch wel aan. Helaas kun je daar weinig aan doen, want als je één iemand iets geeft heb je er gelijk 100 op je nek. Het devies is dus vooral strak langs iemand heen kijken, hoe moeilijk dat af en toe ook is.

Om bij te komen van de hectiek van Georgetown zijn we vervolgens naar Marina Beach gegaan. Dit is een lange strook strand (13 km) waar de lokale bevolking de hitte van de stad probeert te ontvluchten. Dit doen ze door volledig gekleed het water van de Golf van Bengalen in te duiken. Geen probleem in deze hitte, want de kleren zijn zo weer droog. Wat verder opvalt is dat wij hier de toeristische trekpleister zijn. In onze ogen zou het andersom moeten zijn, maar iedereen wil juist met ons op de foto! Als we er zo over nadenken dan hebben we de laatste dagen ook maar 2 westerse koppels gezien.

Na het verfrissende verblijf aan het strand zijn we richting hotel gegaan om ons een beetje op te frissen en in de avond het diner te nuttigen in een openlucht restaurant op het dak van een hotel. Een mooi uitzicht en een heerlijke chicken curry later wordt het tijd om ons richting hotel te begeven voor een afzakkertje. Vroeg naar bed, morgen weer een stuk reizen naar Mamallapuram.