Black Leopard Camp - Phalaborwa - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu Black Leopard Camp - Phalaborwa - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

Black Leopard Camp - Phalaborwa

Door: Jørgen Peterse

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

31 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Lydenburg

Enigszins weemoedig wordt er deze ochtend opgestaan. Het is namelijk de dag dat we deze hele fijne stek gaan verlaten. Na het douchen is het tijd om de koffers in te pakken. Juist op het moment dat we daarmee klaar zijn komt er een staflid al trommelend melden dat het ontbijt klaar staat.

De gasten die gisteren zijn aangekomen hebben de ochtendrit er al opzitten en verschijnen ook aan het ontbijt. Een drukke bedoening als je de laatste paar dagen gewend bent om met zijn drieën te eten. Als we klaar zijn met eten is alles al ingeladen in de 4x4 en is het tijd om uitgebreid afscheid te nemen van de staf. Iedereen is erg gehecht geraakt aan Iris. De tijd om te vertrekken is nu echt aangebroken.

Tijdens de rit kijk ik nog één keer achterom als we bovenop de berg rijden. Daar, ver beneden ons verstopt tussen het groen en net boven het watervalletje, ligt het kamp waar we een mooie tijd hebben gehad. Onderweg spotten we uiteraard weer het nodige wild, waaronder de giraffen welke zich de laatste dagen verscholen hielden. Check!

Na iets meer als een uur bereiken we de uitgang van het park en kunnen we onze spullen weer overladen in onze eigen auto. Navigatie aan en op naar Phalaborwa. De route slingert zich wederom door een geweldig landschap. Het is echter wel opletten met rijden, want er bevind zich niet heel veel asfalt tussen de erg grote gaten in de weg. Soms ontbreekt er zelfs een stukje asfalt. Als we een bergketen overrijden krijgen we als beloning een mooi uitzicht over de uitgestrekte vlakten van het Afrikaanse land. Een klein uur later, rond 15.30 uur, draaien we het terrein op van ons onderkomen voor de komende 4 nachten; Sefapane Lodge.

Inchecken en inruimen! We zullen verblijven in een rondavel, een typisch Afrikaans rond huisje. Alles is weer aanwezig en we hebben een lekkere veranda aan het grote grasveld waaromheen de andere rondavels verspreid liggen.

Tegen het vallen van de duisternis begeven we ons naar het restaurant en sluiten de avond af. Morgen weer een dag.

• 03 Juni 2014 - 14:51

Francisca :

Geweldig! Ben blij dat wij er in augustus ook weer heen gaan! Een pareltje vind ik het!