De terugreis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Diana, Jørgen & Iris Peterse - WaarBenJij.nu

De terugreis

Blijf op de hoogte en volg Diana, Jørgen & Iris

09 Juni 2014 | Nederland, Alkmaar

Een klein beetje teleurgesteld worden we vandaag wakker. We moeten de koffers inpakken en vertrekken richting Johannesburg. Vanavond vliegen we om 23.15 uur weer terug naar Nederland.

Ondanks dat het nog zo'n 3,5 uur rijden is hoeven we dus niet al te vroeg deze stek te verlaten. We hebben geregeld dat we het onderkomen kunnen blijven gebruiken tot we willen vertrekken. Dat is wel heel relaxt. Na het ontbijt pakken we wel alvast alles in en als dat klaar is gaan we op het terras genieten van onze laatste fijne uren in Kololo. Wat hebben we het hier heerlijk gehad!

Rond 14.45 uur vertrekken we met de auto richting Johannesburg. Iris verheugt zich er al weer helemaal op om te gaan vliegen. We zijn benieuwd hoe haar tweede vlucht zal gaan. Doet ze het weer zo goed als op de heenweg? Langs de 29 kilometer lange gravel road stoppen we nog 1 keer om een viertal giraffen te bewonderen. Een paar minuten later draaien we het asfalt richting Vaalwater op. De reis verloopt voorspoedig. Om 19.15 uur hebben we de auto ingeleverd, uitgeladen en zijn we op weg naar de balie om de koffers in te leveren.

Op het vliegveld nog even wat gegeten en daarna naar de gate. Ruim 20 minuten te vroeg worden we van de gate weggeduwd voor vertrek. Iris schreeuwt uit dat we gaan vliegen, maar als we de startbaan op draaien slaapt ze al. De vlucht verloopt erg soepel en de 20 minuten eerder vertrokken houden we vast. Om 10.00 uur parkeren we aan de gate bij Schiphol en kunnen we op zoek naar de bagage. De koffers komen ook erg snel en vanuit het vliegtuig tot aan P3 neemt in totaal nog geen drie kwartier om beslag. Al met al dus een snelle en soepele terugreis. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde vakantie. Op naar de volgende!

• 09 Juni 2014 - 22:53

Gea:

Goed om te lezen dat de vakantie zo geslaagd is dat jullie nu al uitzien naar de volgende reis :-)

• 09 Juni 2014 - 23:02

Francisca:

Klinkt als een prima terugreis! Fijn!